Trött på

Jag är väldigt trött på min blogg just nu. Som tusen gånger förr får jag lust att radera alltihop och lägga energi på något vettigare, men jag låter den alltid vara kvar ändå.

Har väldigt varierande veckor nuförtiden, det blir så med tre olika jobb och halvtidsstudier. Jag går från att läsa på om svenska verbpartiklar till att stå och locka elever till att läsa latin på Katte till att ta bilen till Malmö och berätta om min familj inför undrande ögon. Ja, på latin förstås.

Och så lite till, men det berättar jag inte om här. Jag lägger det i projektmappen. Den är hemlig än så länge men den kommer mynna ut i något stort. Om några år...

Kommentarer:
Postat av: Terese

Men.. man kan ju inte säga a utan att säga b! :p



Du verkar ha ett väldigt pusslande just nu, men hoppas att du får lite tid till vila emellanåt också och att du i alla fall har roligt medan du jobbar och pluggar. :)



Kram!

Postat av: Elvy

Chère Gabrielle! Mitt råd är nog att 'malpåsa' bloggen tills vidare, om du känner så.

Få yrken måste vara så inkompatibla med bloggande som just lärarens, såvida förstås man inte väljer att HELT EXKLUDERA allt som härrör från ens yrkesvardag och ist mest ditt-och-datt-pratar.



En skicklig lärare har mkt gemensamt med en lyckad trollkarl. Månget subtilt knep mår bäst av att inte utbasuneras, dissekeras. Svårt också att tänka sig en mer känslig miljö att rapportera från än tonåringar... Så visst, WE DO UNDERSTAND!!

2009-01-30 @ 16:40:48
Postat av: Gabrielle

Vilka fina ord och råd. Tack!



Jag hoppas du har rätt med trollkarlsliknelsen, för den var klockren.

2009-01-30 @ 18:38:50
URL: http://gabrielle.blogg.se/
Postat av: liselotte

jag tycker det skulle vara jätte-tråkigt om du skulle sluta skriva. Älskar dina inlägg med ditt rappa språk! Dessutom är det ett sätt att ha kontakt med er utan att "ringa ner" er telefon alldeles ;)

Hörde att ni var sjuka- mår ni bättre nu?

Liselotte

2009-02-04 @ 16:05:37
Postat av: Anonym

tognhdiokl

2009-03-25 @ 22:09:52
URL: http://slampautans.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits