Nu kommer mörkret

Höstlovet avnjöts, lades till handlingarna och så började skolan igen. Förändringar sedan sist jag skrev (ja jag vet, det blir inte så ofta) är att det numera är mörkt ute när jag går upp och att jag nu kan använda stickade tröjor utan att svettas sönder. Id est senhösten/vintern har kommit. Hela lovet gick åt till att ta mig upp ur den djupa grop som jag själv försatte mig i när jag började strössla pessismism över hela tillvaron. Jag har inte riktigt kommit upp än får jag erkänna; jag lever fortfarande i tron att jag varenda sekund av det kommande halvåret ska skaka tänder och huttra i en konstant svensk solförmörkelse där det ena ljuset kommer från en tv-apparat som visar ishockey. Helvetet självt!

Därefter blir det vår och då kanske jag vaknar upp igen. Då börjar fotbollen igen och jag får återigen se Öster möta lag som Anadolu och Skärhamn och Huskvarna eftersom det tydligen är värsta sisyfosarbetet att försöka slå Jönköping södra.

En liten positiv sak som jag ändå kan komma på med månaden november är att jag fyller år (den 18:e) och att jag fortfarande inte är lastgammal. Det blir jag inte förrän nästa år.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Något positivt med höstmörkret är i alla fall att det är ganska mysigt att tända mängder av doftljus, dra ner en myspysmössa över öronen och dricka hutlösa mängder med alla sorters te i stora, färgglada muggar. :) Och alldeles snart är det jul och dags att sätta fram små röda, glada tomtar och änglar och en alldeles alldeles underbar julgran. :D Då kan man bli lite glad. Om man är jag i alla fall. Om det skulle bli alldeles för mörkt och dystert för dig så är det bara att höra av dig. Vi kan säkert hitta på nåt. Jag kan ju alltid prova att experimentera lite med ditt hår eller nåt. ;) Skickar en varm höstkram till min allra käraste syster och låtsas att jag inte såg det där om att du blir lastgammal först nästa år eftersom jag råkar vara äldre och inte vill veta. :p Kramis.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits