Mardrömmen

Jag drömde mardrömmar om Kalmar FF i natt. Säger det allt om mina känslor just nu? Jag har fått bärga mig eftersom min kollega är kalmarit och jag försöker spela sympatisk.

Det som får mig att inte vara bitter är att jag vet att det finns de som växt upp med KFF, alltid hejat på dem, alltid väntat på guldet, hela sina liv. Stöttat sitt lag i motgång och medgång. Precis som jag gjort med Öster. Att de får uppleva detta nu är fint.

Att jag får vänta i resten av mitt liv är mindre fint.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Men jag blev ganska glad när jag såg matchen ändå. För alla supportrarna var så glada. De kan ju fira och ha det bra just nu... vi vet ju ändå att Öster är bättre. :) Som Peter påpekade så har ju faktiskt Öster tagit 4 SM-guld!



Jag kollade på Smålandsnytt igår och de sa att senast ett småländsk lag vann SM-guld var 1981 när Öster vann, och jag kunde inte låta bli att tänka tanken att ja, sen föddes jag och då gick allt utför. :p Fast om Allsvenskan avslutades i november då också så var jag iofs redan född.

Postat av: Gabrielle

Det är nog inte ditt fel att Öster inte vinner, även om det hade varit enklare att skylla på det :)



Min kalmaritkollega sa i dag att KFF hade bett om lov i Halmstad om att få storma planen efter matchen. Väldigt sött tycker jag, det låter som något Öster hade gjort också.

2008-11-11 @ 13:48:27
URL: http://gabrielle.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits