Det är roligt att göra prov

Ja, det är det faktiskt. Kanske är det skoldjävulen i mig som vill ge tillbaka för alla timmar jag själv ägnat åt att klara av de där proven som andra har gjort till mig. Kanske vill jag bara ge tillbaka, men det känns faktiskt inte så. Jag anser själv att jag är väldigt snäll när jag gör prov. Jag väljer aldrig ut de allra svåraste glosorna, mina frågor är så tydliga de bara kan bli och jag är noggrann med att motivera varje uppgift efter hur svår den är att lära in och vilken relevans eleverna har av att kunna just dito.

Däremot har jag en jobbig förkärlek för kvantitet. Jag vet att det inte är så populärt bland eleverna att få ett sexsidigt prov med hundratalet översättningsmeningar, så nu har jag fått dra ner på uppgifter och sedermera sidantalet avsevärt. I stället sitter jag och letar passande bilder på gladiatorer, böcker och andra finurligheter som jag kan kopiera in för att det ska se lite roligare ut.

Jag gör prov på löpande band. Ett prov i Latin A i tre olika varianter (ingen ska kunna fuska på mina prov) och ett prov i Latin B. Sen får det vara nog med latinprov i alla fall fram till maj.

Jag har blivit varnad för snöstormar och chockhalka och en ny istid och gud och hans faster och var orolig att jag inte skulle kunna köra norrut till helgen. Men skånevädret är lika fjösigt som vanligt, det vill säga smådugg och några plusgrader. Om det inte slår över totalt i natt ser jag fram emot en småländsk påskhelg med ägg- och sill-frosseri åtminstone för mig, men dock inte för min antikomplettfosterian* (eller antioverian, som jag tycker det borde heta) till pojkvän.

Love.

* Ecke-ord som innebär ungefär att vara emot att äta ägg när ägget inte är utblandat som exempelvis i bröd

Kommentarer:
Postat av: Liselotte

Hoppas nu ni kommer iväg och att ni får det bra och kan koppla av innan vardagen med jobb tar vid igen!
Hälsa alla och önska Glad Påsk!
Sen är det väl vår tur att träffas- det vore kul med lite mat, frågesport och lite för mycket vin en kväll :D

Postat av: Gabrielle

Ja, jag har tänkt detsamma! Vi kan väl höras i nästa vecka och styra upp något?

Kram /Gabrielle

2008-03-21 @ 18:22:19
URL: http://gabrielle.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits