Insplanet.com = årets lurendrejare

När jag skulle teckna bilförsäkring i förra veckan tyckte jag det var en god idé att be om hjälp, eftersom jag varken kan nåt om bilar eller om försäkringar. Vände mig till insplanet.com där jag skrev upp alla mina uppgifter. Till min stora förvåning blev jag uppringd efter ungefär en kvart och på en brusig telefonlinje lurade nån stressig man på mig en försäkring på över 9000:- /år, som han dessutom påstod var superbillig och det var ju en hiiiimla tur att jag hade ringt dem, sa han, för det här var ju ett toppenerbjudande.

Jag tänkte bara "Oj vad lite jag kan", för visst hade jag förstått att det var dyrt med bil, men så dyrt? För en begagnad bil? Bilen är ju faktiskt inte värd så hemskt mycket mer än just det där.

Efter lite research och goda samtal med min far har jag nu kommit ner i mindre än hälften hos ett annat försäkringsbolag. Så, mitt goda råd till mig själv och till er - förlita er inte på insplanet.com!

Kommentarer:
Postat av: liselotte

försäkringsfolk är som gamla tiders hästhandlare (dom och mäklare) men vad bra att det ordnade upp sig- det är dyrt nog att ha bil! När får bilen eran åka till landets krona kan man undra ;)
Och du- nu har jag skrivit i min blogg

2007-09-17 @ 19:33:27
Postat av: Gabrielle

Det är lite komiskt, för när man väl har bil och har råd att ha bil så har man ju inte tid att använda den så mycket. Om inte Erik jobbar så är jag upptagen. Men jag vill verkligen åka och hälsa på er snart, det känns som det var evigheter sen sist. Och det var det väl också..?

Postat av: liselotte

Hmmm....varför kommer inte mina kommentarer till dig in i ibland?
Nåväl- det är bara att konstatera att försäkringsfolk (och mäklare) är som gamla tiders hästhandlare :( Tur att man ångra sig när det gäller telefonförsäljning :)
Åh,ja- nu har jag äntligen skrivit lite i min blogg också förresten!

2007-09-18 @ 13:43:00
URL: http://lillos.blogg.se
Postat av: Anonym

ni är ju inte kloka

2007-11-17 @ 00:40:23

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits