Kors i taket!

Mamma ringde mig i dag och vi småsnackade om lite allt möjligt, bland annat om arbetsmarknaden och att jag bara kan hoppas på det bästa då jag får min lärarexamen. Trots att det är lite stressande att folk inte direkt skriker efter svensk- och latinlärare så har jag ju ändå tyskan som jag kan ägna mig åt tills någon rar lärare har lust att föda barn, gå i pension eller byta jobb. Vi konstaterade det och la på luren.

En halvtimme senare ringde mamma upp igen och berättade att hon hade varit inne på Platsbanken och - jesus amalia! - där fanns en utannonserad tjänst i mina ämnen! I Eslöv! Dessutom känner jag någorlunda läraren som ska ta tjänstledigt och upptäckte att hon mailat mig för att tipsa. Jag nyper mig i armen och det smärtar, så jag antar att jag inte drömmer.

Och det var värst vilken speed man får upp på att skriva ansökningsbrev  så fort man har en mottagare! Nu är det bara att hoppas igen i takt med att jag ritar kors i lägenhetens samtliga innertak.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Shit! :) Jag har ju sagt att min gamla handledare är trevlig. Det är en trevlig (egentligen två) skola dessutom. Som du säger, det är ju nästan för bra för att vara sant.. på så bra pendelavstånd dessutom. Jag undrar hur många som kommer att söka den tjänsten? Jag håller alla tummar jag kan för dig!!

Postat av: Liselotte

Åååh, här hålls det tummar så de är vackert
blågredelina. Känner på mig att det blir bra!

2007-11-28 @ 21:32:06
URL: http://lillos.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits