When it's dark outside

Mysigt att vakna på morgonen med en varm arm runt magen och höra regnstänk mot rutan. En riktig söndagkänsla, med andra ord. Och jag uppfinner genast ett nytt, reflexivt verb: "att söndaga sig". Därefter får jag göra mitt bästa för att ägna mig åt den aktiviteten tills klockan slår midnatt och vecka tolv sätter igång. Utanför är himlen vitgrå och marken våt, men här inne tänder jag lampor och ljus och letar musik som innehåller flygelspel.

Dessutom ska jag skriva ett prov som min praktikklass ska skriva i morgon bitti, läsa Goethe till på tisdag och finna krafter till att ta mig tillbaka till Malmö Högskola. Det ska nog gå.

Min syster gick och fick jobb i går. Bara så där. Skickade ansökan på fredagen, var på intervjun på lördagen och börjar i morgon. Jag är lite avundsjuk faktiskt, även om det måste kännas pirrigt. Ett sjukt stort grattis och lycka till!

Kommentarer:
Postat av: Terese

Tack du. Det är helt sjukt det här faktiskt och jag befinner mig i något konstigt virrigt sinnestillstånd. Mucho mysko. Jag lär vara något mindre nervig i morgon kväll, för då har jag i alla fall träffat mina båda klasser.

Lycka till med praktiken och tyskan! Vad av Goethe läser du? Vi får träffas någon dag ändå.. får se när det blir bara.

Kram!

Postat av: Gabrielle

Die Leiden des jungen Werther... :D

2007-03-23 @ 09:15:15
URL: http://gabrielle.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits