Den "bistra" verkligheten

Nu vet jag! Jag ska praktisera hos en samhällsvetarklass i svenska! Oh-oh, gymnasiet all over again. Jag ska ta ynglingarna under mina litterära beskyddande armar och tvåla in dem med Lagerkvist och Boye. Och se om det hela funkar, det där som jag haft i sikte sedan jag var typ tio. "Du kan om du vill, du vill så du kan..."

Det händer inget speciellt just nu. Jag går lite i skolan, åker lite tåg, spelar lite Mashed på x-boxen, ser på tv, sover en stund. Och så vaknar jag och gör samma sak igen. Fast helgen är runt hörnet så då blir det andra bullar. Och kuligheter.

Jo, Jocke, stort grattis till körkortet!

Kommentarer:
Postat av: Liselotte

Visst kan du!! Jag vet hur duktig och smart du är!
Dessutom: en klass i samhälls, måste ju vara intresserade av svenska- det kanske hade varit lite svårare med Lagerkvist och Boye bland fordonstekniker. Fast nu var jag nog lite fördomsfull;) Hur som helst, lycka till med praktiken!!
Kram svärmor
Ps hoppas ni kan komma en sväng i helgen!

2006-09-28 @ 21:06:24
Postat av: Terese

Har du varit och pratat med handledaren?
Är det bara samhäll du ska vara på, eller något annat också? Och hur blir det med latinet? *nyfiken i en strut*

Det lär bli jättebra det där. Just ja.. redan på måndag ju. Jag har bara två veckor kvar jag.

Ha en härlig helg! *kram*

Postat av: Terese

Hej.
Nu är jag hemma från Göteborg och är dödstrött, men det var trevligt. Måste sätta mig och planera klart min lektion jag ska hålla i morgon.
Får hoppas att du får lite klarhet i saker och ting i morgon då.. förstår att det är lite osäkert nu, men det blir säkert bra när du väl kommer igång. Vem är din mentor?
Det vore trevligt att träffas någon dag. Kanske till helgen?
Nu är det ju bara två veckor till vi ska till Växjö också. Så trevligt. :) Får väl boka tågbiljetter ihop sen kanske. Ska Erik också med?
Ha det så jättebra och lycka till på Pauli nu!
Kram.

2006-10-01 @ 21:58:02
URL: http://theshillyshallyhen.blogspot.com/
Postat av: Eyrik

Ey, Terese, vi har fixat min brorsas gangstaford så lugna dig med biljetterna så kanske vi kan köra till Växjö istället.

2006-10-02 @ 11:46:53
Postat av: Terese

Oj.. det låter lyxigt, om nu det är rätt ord. :) Ok.. men vi kan prata om det där när det närmar sig.

2006-10-02 @ 17:26:21
URL: http://theshillyshallyhen.blogspot.com/
Postat av: Terese

Får svara på din kommentar i min blogg också. :)

Ja, min klasskompis heter Kristina. Om hon är blond och från Älmhult? Har jobbat som inredningsdesigner för IKEA. När du berättade om att det var uniformsyrken tänkte jag just på henne, för jag vet att hon sagt att hon undervisat på sådana program. Hade för mig att hon var på en annan skola dock. Jojo. Vi var i samma basgrupp.

Ettan jag har är också lite högstadieaktiga, mycket egentligen och deras bok är en högstadiebok dessutom, för att de är rätt svaga.

Jag är ju i Eslöv, så det är mest långa dagar. Men onsdagar är lektionsfria, då brukar jag sitta hemma och planera så då skulle vi kanske kunna träffas för lunch? Jag skulle kunna cykla bort till Pauli, om du är där, och så kan vi luncha där i närheten någonstans. Skönt med en paus och att komma ut lite ju. Så du får väl kolla ditt schema och säga när det skulle passa i så fall.

Åka iväg i 3 veckor var inte illa förresten.. vilken lyx! Går han inte i skolan? De har väl lov snart iofs, men ändå. Låter skönt dock.

Vi höres.

Kram.

2006-10-02 @ 17:35:49
URL: http://theshillyshallyhen.blogspot.com/
Postat av: Terese

It's a deal! :)

2006-10-02 @ 22:05:46
URL: http://theshillyshallyhen.blogspot.com/
Postat av: Terese

Ja, just nu har jag ångest för jag har ingen aning om vad jag ska göra i estetklassen i morgon. Hade tänkt att recensionsprojektet skulle vara nästa vecka också, men nu har de redan skrivit en recension. Hade tänkt att de skulle skriva en till, en kort och en lång, men det känns tjatigt nu. Ah... måste hitta på något fort!
Jag är i Eslöv hela veckan. Får se lite på fredag, jag brukar kunna åka hem vid 14-tiden redan, eftersom det bara är lektionen på förmiddagen och handledaren har dagisbarn att hämta.. men får väl se. I så fall så hinner jag ju hem och hämta packning och så antar jag. Vet inte när ni tänkt köra?
Det går säkert bra för dig på Pauli. Det är ju meningen att vi ska prova oss fram lite, göra fel och lära oss av alltihop.... fast det känns förstås lite hemskt om vi lär oss på bekostnad av eleverna (när det inte går så bra). Men tja..
Ha en bra vecka!
Kramar!

2006-10-08 @ 12:10:11
URL: http://theshillyshallyhen.blogspot.com/
Postat av: Terese

Här uppdateras inte så ofta. :p

Nej, synd att du missar julmarknaden. Jag missade den förra året, så jag är glad att jag kan gå i år. Det kanske finns någon annan här i närheten som vi kan gå på? Får väl se.

2006-11-08 @ 16:42:27
URL: http://theshillyshallyhen.blogspot.com/
Postat av: Terese

http://www.dgl.se/julmassa.htm

2006-11-08 @ 16:46:18
URL: http://theshillyshallyhen.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits