Blandade känslor

Sitter och låter tiden gå, eftersom jag plötsligt inte hade mer att göra. Snart bär det iväg till Växjö och jag fyller 23, vilket är lite konstigt, eftersom jag inom några månader kommer börja tänka mig som 24. Det är lite så där halvdassigt väder ute, väntade och oväntade skurar som kan vara i en minut eller hundrafemtio eller allt däremellan. Och sen vissa dagar kommer solen fram och man tror det är vår.

Det är ungefär så det känns att ha pms också, och jag får varenda jävla symptom som man kan ha; ont specifikt i magen, men även en ömmande känsla i hela kroppen, illamående (fem skitdagar i sträck) och så de psykiska symptomen som ångest och nedstämdhet, men eftersom det även leder till humörsvängningar så blir jag glad ibland, liksom att kroppen signalerar att allt inte är skit. På en lektion i skolan diskuterade vi genus och en tjej som påstod att kvinnor och män ÄR olika och att det därför inte är konstigt att man behandlas olika blev helt bombaderad av de andras (jag höll tyst) politiskt korrekta "nä alla är likadana"-slagord. Jag satt bara där och undrade vad som händer. Folk låter ju sig överskuggas av genusdiskussionen så pass att de glömmer att kvinnor har äggstockar, livmoder, möjligheten att producera mjölk och framför allt ÖSTROGEN medan männen har helt andra fysiska specialiteter. Jag kände mig närapå förnedrad; här sitter jag drogad av mina egna hormoner och folk tror att jag har samma förutsättningar som alla andra?

Jag är inte så bra på att skriva blogg, har jag kommit på. Vad beror det på? Kanske att jag går igenom allt som händer i mitt liv  tillräckligt i mitt huvud och genom att prata med Erik. Kanske för att jag inte orkar. Kanske för att det känns som att jag försöker bekräfta mig själv. Kanske för att det känns som jag gör det mer för andra än för mig själv. Kanske för att det jag verkligen vill skriva inte är något jag vågar publicera så här, utfläkt för hela världen att läsa. Kanske för att jag samlar vuxenpoäng genom att vara glömsk.

En liten flashback över min höst i punkter:
- Glider igenom lärarutbildningen, som ibland är relevant och ibland extremt irrelevant. Nästa vecka går jag ut på praktik igen; kul kul kul!
- Läser lite tyska vid sidan av, har än så länge tentat av 5 VG-poäng utan att ha tentapluggat. Är det tentorna som är löjligt enkla eller är det jag som är ett übergenius?
- Jobbar på "sommarjobbet" då och då.
- Sedan i lördags har Erik och jag sett samtliga Lost-avsnitt i sträck (54 avsnitt, om jag räknat rätt) och nu får man tydligen ha nedräkning till februari nästa år för att se fortsättningen! Gaaaaaahhh!

Okej, dags att samla ihop pinalerna och hämta andan inför Växjö-helgen. Försöker svälta mig så gott det går så att jag får plats med allt gott som ska stoppas i mun...

See you on the other side... :)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits