Saker jag sökt på Google

Helena övervägde häromdagen om jag var bättre än hon på att söka på internet, eftersom jag alltid presenterar studieguider och sammanfattningar som inte hon lyckats få tag på. Google är hursomhelst en av de hemsidor jag använder mig mest av och det tycks återspegla mitt liv och min nyfikenhet på ett gulligt med dragning mot tragiskt sätt...

---

"dictionary of south african place names" (selektiv kunskap)

"lär dig att sminka dig" (i teorin)

"ernst rolf" +"det blir bättre och bättre dag för dag" (jag hittade aldrig låttexten)

"den germanska ljudskridningen!"

"midnight's children" +nose

"carl mecklenburg-strelitz" (who?)

"omnia mecum porto"

"that 70s show" +"series 3" +buy (desperat, tror jag)

"blev greve" +"axel oxenstierna" (inga lexika här inte)

"drottningens juvelsmycke" +"handlar om" (tappert försök att slippa läsa en för lång bok)

"bönor som blir över" (kidneybönorna jag la i blöt svällde och översvämmade köket - vad ska jag göra?)

"hittar ramnumret" (man borde kunna få reda på hur man hittar ramnumret på en cykel mha internet!)

"koka blomkål" +minuter

"konjunktionen först"

"genital herpes"

"nytt moderkort" +"gammal hårddisk" (en dålig ekvation?)

p-piller +svettas (en dålig ekvation!)

"äntligen har kärleken kommit"

arja sajonmaa +anorexi (varför brydde jag mig?)

oövervinnerlighet

"society as a prison"

ståthållare +hamburg +1629 (också selektiv kunskap)

vitiligo +"michael jackson"

"
gå ner i vikt" +forum +kaffe +spinning (vad tänkte jag?)

"
drei männer im schnee" +nazi

oklarheter +pucklar (jag förstår nu att uttrycket jag sökte var "lugna puckar", inte pucklar, "lugna pucklar" har väl iofs lika mycket relevans)

the best page in the universe

"rinkeby bibliotek" (anledningen var konstigt nog min c-uppsats i latin)

iihhh!  (?)

"
catullus is cool" (indeed!)

Kommentarer:
Postat av: Terese

Haha... så sött!! :D Du är ju underbar!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits