Var är tentaångesten?

Min dag förvandlades till en hushållerskadag. Sedan jag tröttnat på tyskan tidigt på förmiddagen gick jag över till dammsugning, dammtorkning, golvsvabbning, toalettstäd och en massa smågrejer som att tvätta rent mikron, vattna blommorna, tvätta-hänga-upp tvätt... Vara piffig och fiffig och underhålla de små hönefingrarna med saker konstant, så att jag slapp känna efter hur humöret var. På kvällen har jag bakat tre köttfärspajer, två mindre och en stor. Den stora ska med i morgon på klassträffen och kommer förmodligen gå åt fort, för hela 25 pers har anmält sig för att komma! Crazy! Jag är lite skeptisk till blandningen av folk men det är mer spännande än jobbigt. Och Helena ska med. Alltså: det blir roligt.

Ja, det är alltså tenta i morgon men jag har inte tänkt på det så mycket. Någon tentaångest känner jag knappast av. För första gången skriver jag tenta på en fredageftermiddag. På förmiddagen ska jag ladda med fiberhavregrynsgröt, ett step-pass, ett par bananer och flera koppar kaffe. Kommer det gå vägen?

Ja!

Kommentarer:
Postat av: Terese

Uj vilken liten husmor du har varit idag. :) Ha det så bra i morgon!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits