Så här va

Sommarjobb fixat! Var på möte i går och i morse ringde damen och berättade att de räknade med mig i sommar. Jag ska jobba på en rehabavdelning för äldre, det är framför allt höftledsskador det handlar om. De bor inte där permanent utan mellan 4-8 veckor. Så det är rätt nytt för mig och ska bli superspännande.

Jag (liksom resten av klassen) klarade godkäntgränsen på grammatiktentan även om jag inte fått ett exakt resultat än. Undrar om institutionen är rädd för att inte få in pengar så att läraren blev tillsagd att göra världens simplaste tenta ever? Nåväl, tack för de fem poängen i alla fall.

Och i dag far jag till Växjö på ett belamrat öresundståg med Kästerns Drei Männer im Schnee i högsta hugg. Mitt och Eriks liv just nu är en konstig väntan på det bättre, där jag gräver ned mig i studierna och Erik väljer datorn framför allt annat (även sömn). Men snön smälter mer och mer för varje dag, temperaturen stiger och solen tittar fram som oftast. Kanske får vi låna Opeln fram till påsk - ett tecken på frihet!

Nu ska jag ta ett par djupa andetag och låta mig slappna av. I någon timme.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Men.. det här var ju märkligt. Jag sitter i skolan och använder Explorer, men här hamnar den meny på rätt ställe ändå. Hemma hamnar den fortfarande under i Explorer. Kanske beror på att skärmen här är större? Hmm.. skomt. Mucho skomt.

Postat av: Frida

Grattis till sommarjobbet!

2006-04-02 @ 14:41:44
URL: http://www.husmusen.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits