Deutsche Wörter

Har ägnat största delen av dagen åt tyska verb; vi snackar starka, svaga, fasta och lösa sammansättningar, temaformer, konjunktiv, imperativ och allt annat som man ska kunna enligt en gymnasiegrammatica. Det känns nästan lite löjligt ibland. Jag siktar liksom in mig på att lära mig allt, typ att plugga in vilka prefix som ger fasta och vilka som ger lösa sammansättningar. Och detta för att vem som helst som fått minst VG i gymnasiet kan lattja sig igenom tentan... eller? Det intrycket har jag fått i alla fall.

Den andra delen av dagen gick åt några korrigeringar i uppsatsen. De var inte många men gjorde ändå så att jag kröp ihop till en liten boll och kände mig lägst av de lägsta. Jag ska fixa det sista jag klarar av att fixa och sen skicka över 27 sidor uppsats till handledaren på måndag och om det blir för många dubbelfrågetecken och pilar och röda streck så ska jag fundera på hur mycket han kan tänkas ta i pengar/tjänster för att ge mig godkänt. Det kanske räcker med ett wienerbröd, alternativt en chokladtomte till?

Uttråkad nu men jag ska fortsätta ändå.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits