Livet i en ryggsäck

Har varit hemifrån mestadels den här veckan, men nu är jag hemma på snabbvisit för att mata fiskarna, vattna blommorna och packa om väskan. Vi ska fira midsommar i Morgans koloni och premiär-"använda" hans nya veranda, eller soldäck som jag gärna kallar det. Så alla håller tummarna för att det blir uppehåll, okej?

Första jobbardagen är ju snart, rättare sagt på onsdag, så det är väl bara att ta vara på den ledighet man har och utnyttja sitt
sommarkort så mycket som möjligt. Jag fick dra ner på fotbollstittandet en aning när jag insåg risken att jag skulle börja klassas som asocial. Det var bara att acceptera att alla människor inte känner för att odla sittsår framför tvn mellan kl 15 och 00 och att alla inte får lätta spasmer av att missa matcher, för-, mellan- och eftersnack.

Hur som helst håller jag nästan lika mycket på Tyskland som på Sverige inför matchen på lördag, fast som vanligt hoppas jag framför allt på fotbollsunderhållning. Om man nu ska leta fördelar för Sverige så är det väl att vi inte har nån press på oss. Andra fördelar hittas bäst i statistikens irrelevanta värld. Till exempel att Sverige inte är dåliga på att slå ut stornationer från mästerskap, tänk Argentina i VM 02 och Italien i EM 04.

Aftonbladet frågar "Fruktar du att Sverige ska bli bortdömt mot Tyskland?" och 58,5 % har svarat ja! Är ni riktigt kloka, folk? Inser inte folk att vi pratar om världens bästa domare? Och jag undrar om dessa människor är de som tror benhårt på att Sverige har en chans och kanske även tycker det är realistiskt att vi även skulle kunna ta Argentina i en eventuell kvartsfinal? Nej, gott folk. Argentina vinner VM och slår alltså ut Tyskland i kvarten. Matchen på lördag? 3-2 till Tyskland. Ska vi slå vad?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits