Det bästa med att jobba

I dag har jag jobbat min första dag på nya stället. Det gick bra, alltså hur skulle det inte kunna gå bra egentligen? Hur som helst, fler bra grejer med stället:
- Färre problemfyllda vilsna ungdomssjälar än på förra årets sommarjobb. Okej att det är trevligt med lite nya bekantskaper men jag pallar inte skrikiga platinablonda brudar. Såna finns det noll av.
- Lönen är nån krona högre i timmen. wiiih..
- Mindre bajs och kiss eftersom patienterna är friskare och nästan alla är klara i huvudet. Att duscha någon på förra stället innebar att frakta NN till duschen, skrubba in hela kroppen och håret med lödder, duscha av, torka, få på kläder, få NN i sin rullstol. Här är det bara "Nu hjälper jag dig med duschen", NN går till duschrummet, jag bistår med att eventuellt tvätta ryggen, räcka över handduken och föreslå kläder. Easy peasy!

Men det absolut bästa med en jobbardag är att det finns ett tillfälle då jobbardagen är slut. När man ser på klockan och inser att "åh den är fyra, jag får gå hem". Ett sådant magiskt ögonblick finns inte när man studerar. Efter en tvåtimmarsföreläsning känner man inte alls nån lust för att gå hem, utan vill bara sitta kvar i bänken eller sätta sig i det närliggande cafét och snacka med kursare.

Och lyckligtvis kommer jag få uppleva exakt lika många arbetsslut som arbetsdagar denna sommar 2006.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Så det verkar bra och så?
Jag gillar också arbetsdagsslut. Lycka är att dra nyckelkortet i kortläsaren, trycka in pinkoden, höra klicket och skjuta upp den tunga dörren ut mot friheten och där mötas av dagens väder, som jag inte haft någon som helst aning om på ett antal timmar. Som att födas på nytt nästan. :p
Ha det så bra!
Kram.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits