Åker iväg en stund

Erik har börjat jobba och jag har nästan dåligt samvete över min totala ledighet. Men samtidigt vet jag att jag så småningom kommer få jobba som sajtan och då lättas det lite grann. Att bo själv en del i sommar blir nog en pärs för mig som inte klarar av ensamhet men samtidigt kan det bli lärorikt, eller åtminstone nyttigt. Och om de fem tyska böcker som står i min hylla inte är färdiglästa innan tentan den 18 augusti så ska de få fungera som verktyg för att banka mig själv i huvudet.

Om en timme sitter jag i alla fall på tåget norrut. Det är svinigt varmt, undrar hur det blir på tåget? Av erfarenhet vet jag att tågens luftkonditionering blir som en chock när man svettdrypande låter sig isoleras och vara under SJs kontroll i några timmar.

Tack och lov för VM - vad skulle jag annars göra? Jag lägger redan alltför mycket tid på att sköta mina bladlusdrabbade växter på balkongen och på att plocka och tvätta och göra ärenden, men sen är det ju all tid som är över. Sen i fredags har jag fått planera att göra alla de där sakerna på förmiddagarna, innan kl. 14.15, när sändningarna börjar. Sen sätter jag mig med VM-bilagan i högsta hugg och pluggar på exempelvis Angolas eller USAs spelare till jag har förstått mig på deras speltaktik, antecknar vilken startelva de har och nördar mig till döds framför tvn.

Måhända är det därför jag åker vid lunchtid och anländer vid 13.33...

Kommentarer:
Postat av: erik

hajdi!

2006-06-14 @ 16:21:13

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits