Lyxiga ledighet

Det är lyx att få ha en sådan här dag, när jag kan ligga under täcket tills jag känner mig helt utvilad, stappla runt i lägenheten i bara underkläder och inte ha några tider att passa och inga krav som tynger samvetet. Jag vikarierar på en heltidstjänst och det märks i de ömma fötterna och det trötta huvudet, men under de här tre första arbetsveckorna har jag inte funnit anledning att klaga - tvärtom! Jag tror inte jag hade kunnat hitta ett bättre sommarjobb. Trevliga patienter, trevlig personal, bra tider, bra betalt, det ligger nära hemifrån, det är lärorikt och tiden flyter på så bra att nio timmars arbete känns som fyra eller fem.

Trots det så är det skönt att få vara ledig i dag och i morgon. Dagens projekt blir nog att ordna en del med plantorna på balkongen och plantera lite nytt. Men först ska jag bara sjunka ner i soffan med en veckotidning och lindra min ömmande hals med en kopp te...

Kommentarer:
Postat av: Terese

Vad skönt det låter! Så härligt att det blev så bra med jobbet också.
Hoppas att Eriks fot blivit bättre? Att den inte gör ont i alla fall. Jag bara kände hur ont det måste gjort, när mamma berättade om vad som hänt. Ussa.
Nu ska jag nog läsa min Hennes och vila lite.. har just varit och tränat. Jag var också ledig idag.. gött.
Kram.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits