Fallande damer och trötthet

Allting flöt på som vanligt på jobbet i dag när plötsligt en tant föll ur mitt grepp och ramlade ner på golvet inne på toaletten framåt eftermiddagsfikat. Jag slet och drog med alla mina krafter och ropade "HJÄLP!!" så att halva personalstyrkan var på plats inom tio sekunder, men den stackars tanten hamnade ändå på sitt onda ben och ojade sig så gott hon kan med sina talsvårigheter. Som tur var skadade hon sig inte men hennes tårar blev till min dags vändpunkt och de sista timmarna på jobbet satt jag med skam i kroppen och stirrade rakt in i väggen. "Tycker alla att jag är kass nu? Var det mitt fel?"

Hemma möttes jag av ett bankkonto där jag äntligen har lite över tusen kronor. Jag såg även på CSNs hemsida att studiemedlet (lånet eller bidraget?) har höjts till ca 7200:-. De där extra 300 kronorna känns faktiskt som en gudagåva. Om en månad kommer jag vara lyckligt rik!

Det är runt trettio grader i dag. Gräset är lika torrt som det där fnasiga Karin och jag gick på i Ostia sommaren 2003. Planerna på powerwalk får nog förändras till en cykeltur om några timmar. Men först lite välbehövlig vila.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Kiss på armen och diarréer är säkert värre än grisöron.
Klart de inte tycker att du är kass för att tanten föll.. det är väl sånt som kan hända och frågar du de som jobbar fast på ett sånt ställe lär de kunna berätta flera sådana historier från alla sina arbetsår. Men klart att tårar gör ont att se.
Jag hörde att Lund var bland de kommuner som slagit värmerekord idag, med 32 grader. Här var det 30 och det var varmt nog.
Kramar på lillasyster!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits