Pfeffer

Dan och Melissa kom i går kväll för att spela muntergökar bland två insnöade snoriga lundabor. Jag trodde ärligt talat inte det kunde snöa mer (värre) än vad det gjorde i går men det fick jag motbevisat när jag steg upp i dag. I dag snöar det horisontellt och allt är en vacker Mischung av regn, gråhet och is - en ekvation som inte kan leda till annat än slask. Och kyla. I en månad till.

I vilket fall så är det då tur att man har små solstrålar som Dan och Melissa eller som Terese i lördags eller som min tomte till pojkvän som går runt i vitfläckiga röda bomullsbyxor och plötsligt kan komma på (snarare bli påmind om) att han visst inte har duschat sen sist vi behövde gå utanför dörren, vilket var - och så räknar man på fingrarna - kanske 3-4 dar sen.

Då var vi på synthklubb, vilket var årets bästa utekväll än så länge (trots att min mage inte gillade möblemanget). Gosade med en lurvig liten minihund med rosett på huvudet på förfesten och rös i stort sett konstant, på grund av sällskap och lovord och alla små söta kärleksförklaringar som hängde i luften.

I går bakade vi pepparkakor på färdigdeg och gjorde teckningar. Tyvärr fick jag sitta bredvid Melissa = mindervärdeskomplex. Hennes teckningar är numera upphängda lite varstans i lägenheten medan min ritning av färgglada ballonger fick förpassas till ikea-boxen i hyllan.

Känner mig halvsjuk men hade åtminstone planer på att ta mig till Netto och handla halstabletter och te. Uppehåll, please?

Kommentarer:
Postat av: Terese

Du skriver så bra!

Hur fungerar C-pen förresten?

Krya på dig!

Kramar.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits