Johan glänser

Parlamentet är långt ifrån mitt favoritprogram, men den här  monologen av Johan Glans, angående böter för arbetslösa, är klockren! Jag har skrivit ned den ordagrant eftersom jag tycker den fungerar som ett kåseri i sig.

Programledare: Men är straff för arbetslösa rätt väg att gå? Vad säger ni?
Johan Glans: Mer straff? Jag fattar inte! Ska vi ha mer straff? Är det inte straff nog att bo i det här jävla landet?! Eller hur? Regn och piss och blåst 340 dar om året, mörkt som i en säck och kallt som i en jävla isbjörns rövhål! Man släpar sig upp i ottan varje dag för att gå till ett meningslöst underbetalt jobb med korkade kollegor.. Det enda man har att se fram emot är helgen, att sitta med sin indolenta familj och glo på På spåret och Bingo Royale och Hey jävla Baberiba! Och sen blir det måndag igen och då börjar det om och så går det dag ut och dag in till en vacker dag när man får sparken för att moderaterna har lagt ner hela myndigheten man jobbar på, så nu är man arbetslös. Och då får man böter! För att man är arbetslös! ÄR NI DUMMA I HUVET!!??

Kommentarer:
Postat av: biff

gillar den här också
http://www.youtube.com/watch?v=Ks9y8lKSEAs&mode=related&search=

2006-12-09 @ 01:00:41
Postat av: Thomas

Det borde rimligtvis vara varmt i en isbjörns rövhål.

Böter för arbetslösa har ingen föreslagit heller, det är nån idiotjournalist som misskött sitt jobb och vinklat om allting så att ingen vet vartåt kompassen pekar längre.

2006-12-09 @ 14:43:41
Postat av: Gabrielle

Men det är ju inte det som är poängen med inlägget...


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits