Sleep on dreamer

Är ledig nu, till slut. Och utnyttjar tiden genom att gå upp ruskigt sent på förmiddagen och aldrig riktigt koppla på kreativiteten. I stället blir det en lång rad av minuter och timmar då ingenting görs. Jag vill ju inte mycket annat. Jag vill bara surfa på mina sidor, skissa drömmar om hur det kan bli framöver, tänka på livet. Det kunde bli hur bra som helst men övergår i stället till lätt babylonsjuka (eftersom jag äntligen har pengar på kontot) men framför allt låter jag allt fucking östrogen spela sina spratt med humöret, vilket gör att jag ständigt går runt och tror att jag är den sämsta människan som nånsin existerat på planeten. När jag nu är så medveten om vad känslan beror på borde jag ju kunna koppla bort den, kan man tycka, och det gör jag. I en minut. Sen sitter jag där igen som ett fån och stirrar in i väggen och tänker att alla säkert tycker illa om mig och vrider och vänder på människors ord och tolkar saker som inte finns. Det är korkat och jag måste sluta.

Men vad ska man göra i stället?

Kommentarer:
Postat av: Terese

Ja, varför måste man alltid vara så kreativ? Det är ju skönt att bara kunna sova halva dagen och sen slöa resten.. ibland.

Postat av: Terese

Jag tycker i alla fall att du är bäst!

2006-08-23 @ 12:15:53
URL: http://tessi.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits