Förvirrat

Vid den här tiden förra året hade vi fått lägenheten och stressen inför flytten satte igång. Det var en galen höst som skulle följa, en höst som jag i efterhand fått veta var väldigt solig och vacker, något jag helt missade i och med ett synfält där bara Strindberg/Camus/Hesse/Dostojevski och flyttlådor fick plats. Övergången från sommar till höst blir nog ljusår skönare i år. Saken är den att övergången förmodligen redan är här. Regnet piskar mot rutorna varje dag, det är numera mörkt när jag cyklar hem från kvällspassen vid 21.30, och alldeles för kallt för att låta ytterdörren stå öppen.

Jag har kommit igenom 27 arbetsdagar och har tre ynka kvar. Det är skönt att den här perioden snart är över, men samtidigt vet jag inte vad jag har att blicka fram emot. Malmö högskola tycker nog det är ytterst besvärligt att meddela en om hur hösten kommer se ut och därmed vet jag inte om jag kommer hinna med tyskan vid sidan av eller om det bara blir en massa sitta-av-tiden-lektioner i Malmö. Mitt kontrollbehov gnäller på mig och vill att jag tar reda på hur det blir men eftersom det inte går får jag förtrycka ordning och bara slappna av.

I dag är jag ledig och har sovit ruset ur mig. Planerna är såsom följer:
- Plugga tysk syntax inför tentan på fredag
- Tvätta
- Handla
- Vila

Kommentarer:
Postat av: Terese

Åh.. tro inte att Malmö högskola ägnar en tanke åt att deras elever kanske har ett liv utanför skolan. Sistaminutenändringar i schemat är heller inte helt osannolikt. Nu verkar de i alla fall ha kommit in tillräckligt i den nya byggnaden så att lektionerna faktiskt hamnar där. När jag började fick vi flänga fram och tillbaks mellan Orkanen (den stora, nya glasbyggnaden i hamnen) och Gäddan (en mindre byggnad längre bort, närmre Västra hamnen). Men jag såg att det verkar som att ni ska ha ert introduktionsmöte i en av de stora föreläsningssalarna på Orkanen.. lätt att hitta dit i alla fall.
Har du fått något schema för tyskan?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits