Ta slut

På tisdag är det tenta. Det ska bli hur skönt som helst att få skriva den där tentan till slut. Men nu börjar hoppet verkligen sina om att uppsatsen kommer bli färdig. Min handledare vet ju att jag lagt hundratals timmar på skiten men envisas likväl med att aldrig aldrig låta mig vara klar. Det är så jävla tröttsamt. Jag har lust att drämma till honom ordentligt med min tunga latinlexika och säga att han borde vara snällare.

Men han fattar väl inte hur det är att vara som jag. Kanske tror han att jag har alla krafter i världen. Kanske tror han att jag kan det där språket. Vad han än tror så tror han fel och även om jag praisat honom innan så tycker jag han kunde ta och vara lite snäll och säga att jag har blivit G. Men om man nu väntat i typ 30 månader så kan man väl vänta lite till.

Det händer inte så mycket egentligen. Våren har kommit. Hela Lund har slagit ut i små gula smörblommor och bländande snödroppar. Jag ska snart cykla ner till stan för tentaplugg med Helena och Nina.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Så där var det med min c-uppsats också. När jag väl kom igång och gjorde det sista på den och lämnade in en, som jag tyckte, färdig uppsats så fick jag ändå tillbaks den 3-4 gånger för småändringar. Hon föreslog andra formuleringar, som egentligen sa exakt samma sak som jag sagt från början. Men den blev ju klar till slut och det kommer din att bli också. :)
Lycka till med tentan på tisdag!

Postat av: Terese

Vad har du gjort sedan du skrev sist? Hur gick tentan? Hur har det gått med uppsatsen? Är du hemma så kan jag ringa dig.

2006-04-06 @ 16:11:54
URL: http://tessi.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits