Ork

Nä, jag orkade inte. Varken det ena eller andra. Det är för kallt för att jag ska njuta av balkongprydning och då får det vara. Jag tänker inte stoppa fingrarna i planteringsjorden om det innebär djupa suckar och fnasiga händer. Och jag vägrar göra huvudet tyngre med det femtiotal paragrafer angående adverbial och prepositioner som vi har i läxa till på torsdag, för de kommer ändå bara hamna i mitt korttidsminne i någon timme och sedan försvinna. Jag har försökt hitta på någon sysselsättning som jag skulle kunna ägna mig åt i mer än tre minuter men allt får mig bara att stampa frustrerat i marken och puta ut surläppen ännu mer. Jag borde inse alltings förgänglighet och därmed förstå att jag inte måste vara antingen duktig eller se på TV. Men i dag känns det hopeless.

Saker jag har funderat på att göra:
- Plantera
- Baka
- Browsa i SVTs arkiv
- Plugga
- Skriva kalligrafi
- Gå på step-up-pass
- Promenera
- Läsa boken jag började på i förra veckan (Vägen till Klockrike)
- Se på TV/dvd

Men det känns bara tråkigt. Jag intalar mig själv att jag behöver en hobby men hur lätt är det att fixa det? En hobby ska man väl älska och längta till att få göra när man väl har tid? Jag klarar inte av att göra något som känns meningslöst, det vill säga inte resulterar i något. Meningslöst = inget resultat- formeln är givetvis något som bara finns i mitt huvud, men vad gör det för skillnad?

 Allting är lika tråkigt för det.

Jag får fortsätta längta till Big Brother  och Floor Filler börjar, fullständigt medveten om min passivitet och ytlighet. Ingen som vill spela spel med mig?

Kommentarer:
Postat av: Terese

Jag vill spela spel med dig! Men du är ju inte där jag är. :S Får väl ha spelkväll någon gång eller nåt.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits