Let's come together

Lördag i Lund: sol och den obligatoriska vårbrisen. Jag somnade vid 4 i natt och vaknade 9, gick upp 10. Har druckit kaffe och sett solen skina över ängarna på St Hans, där alla tycks gå för att rasta helgtrötta ben. Hästar, får, katter, hundar och människor.

Parmiddagen i går var success. Fonduen blev hur god som helst, särskilt tack vare kombinationen med Emmas potatisgratäng. Till efterrätt fick vi hemmagjord cheese cake. Yum! Sen blev Erik och jag varse om att det nya TP:t fanns i lägenheten och till vår glädje och kanske deras så blev det några omgångar där man bara kunde få en tårtbit genom att svara på en fråga som visades på dvd. Kul! Vi åkte i busfart med taxi till stationen och hann med sista tåget hem.

Sen kunde vi inte somna för att vi diskuterade fina flicknamn och mjuka vs hårda vokaler.

Jag ser nu att nästhusetgrannarna håller på att putsa fönstrena. Taskigt att ge mig flitavundsjuka så här på vilodagen. Nä, jag ska flita mig med syntaxläxan i stället. Arrivederci!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits