Latrin

Så. Nu har jag jobbat hela dagen med uppsatshelvetet och blivit deprimerad och tvär på köpet. Jag skickade just ett mail till handledaren som bland annat innehöll frågan "Kan jag bli godkänd?" men jag antar att jag inte får svar på det den här gången heller. Jag känner mig som en komplett nolla. Jag är helt enkelt för dum för mitt ämne. Jag förstår mig inte på det svenska rättsväsendet under 1600-talet, jag vet fortfarande inte hur man letar i arkiv eller hittar personbiografier för folk som inte finns med i SBL eller Elgenstiernas ättartavlor. Dessutom är jag urkass på latin. Och på att uttrycka mig. Det enda som jag faktiskt är bra på är att lura mig själv att skiten är färdig.

Jag är rädd att han svarar att han inte kan godkänna mig, för då rasar hela min utbildningsplan och hösten blir till en dimma.

Hur som helst så får jag på något sätt trolla bort all frustration och oro för i kväll kommer Johan och Ida hit, vilket innebär den andra parmiddagen på fem dar.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Men, är det inte Arnes uppgift som handledare att hjälpa dig att kunna söka i arkiv eller hitta personbiografier eller vad det än är du behöver kunna för att skriva uppsatsen? Han borde väl åtminstone kunna tipsa om var du kan hitta det du behöver för att få uppsatsen klar och komma med lite konkreta riktlinjer? Jag önskar att jag kunde hjälpa till, men jag kan nog inte så mycket om det svenska rättsväsendet på 1600-talet heller. Jag blir mest tjurig på Arne.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits