gut - besser - der Besserwisser - die Beste

Det kändes genast lite bättre i magen när Erik kom ur sin dvala och jag fick en mjuk hönekram. Nu ska jag tänja ut mina leder så att de slutar värka och fylla min kropp med litervis med vatten. I kväll är vi hembjudna på parmiddag hos bekanta i Malmö som ska fixa fondue! Detta innebär alltså att kylskåpet förblir stängt resten av dagen.

I förrgår sken solen hela eftermiddagen och jag kände att det var dags - dags för balkongstädningen. Jag sopade och planterade och klippte och grävde. Och det blev riktigt fint. Nu är det bara blomstringen, marschallerna, klotgrillen och infravärmen som saknas - sommarpartyt är nästan komplett.

Häromdagen kände jag dofterna för första gången i år - vårdofterna. Det kan ha varit primörerna, det kan ha varit duggregn mot smutsig asfalt eller magnoliaknoppar; hur som helst betyder det något, för klasskompisarna sprattlade till i något lyckofnatt när jag berättade om det. Och jo, åter, jag fick 26 poäng av 30 på tentan. Borde man inte må skönt?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits