Gabrielles TV-blogg

Jag kom på en idé i går. Jag som tittar så hemskt mycket på TV borde ju ha en TV-blogg! Den skulle kunna vara utformad i stil med "TV i går" som finns i kvällstidningarna. Jag skulle kunna skriva om kanalernas utbud och återge och kommentera serier, dokusåpor och andra program. Förvisso sträcker min mediautbildning inte sig längre än till goda betyg i Mediakunskap A, B och C på gymnasiet, men 22 års TV-tittande med kritisk blick borde väl räcka rätt långt?

Så långt tänkte jag innan jag kom på att "TV i går" är något av det jag dissar mest (av många ting!) i kvällstidningarna, att bloggen hade blivit dötrist och att jag kanske borde fokusera mer på att behålla det lilla uns av stolthet som jag fortfarande har kvar. Dessutom vågar jag ju knappt ange vilka TV-program jag faktiskt följer.

Så det får nog vara så länge. Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att hitta en nisch. En mening med sitt liv.

Hur som helst är det en sjukt vacker måndag och min skoldag var fabulous. Jag har lagt ner vetabäststilen på syntaxen och skrattar (snällt) och ler i stället överdrivet för att lindra de mindre kunnigas ångest. Jag har städat lite och det stundar köttbullar med spaghetti. Und Fernsehgucken.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Vad är Mediakunskap A, B och C? Tillval? Har ett vagt minne av det där bara.

Du borde väl skriva om latin kanske, fast det gör du ju iofs redan. :/


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits