Dagens i-landsproblem

Dagens hatobjekt är stiftpennor. Egentligen tycker jag att de är väldigt praktiska med tanke på hur snyggt det blir när man skriver och påfyllnadsmöjligheten, MEN enligt någon jävelskapsprincip lyckas de alltid gå sönder. Till slut slukar handtaget upp nedandelen eller så går de inte att fylla på eftersom suddigumsdelen inte går att pilla ut. Jag köpte en ny för ett tag sedan och lät Erik låna den när han skrev tenta under förutsättning att jag skulle få tillbaka den i samma fina skick. När jag fick den igen hade likväl locket försvunnit. Jag startade ett gräl varpå jag fick en annan av Erik. Det var den pennan som jag i dag kastade i väggen efter ett frustrationsutbrott som kom över mig när jag översatte en text om Göta Kanal till tyska. Nu vet jag inte hur jag ska göra. Gå över till old school blyertspennor? De går ju alltid också sönder!

För övrigt så är det en typisk söndag med dess lugn och mulenhet. Jag har tagit upp en kyckling på tining och ska snart smörja in den med soja och kryddor. Den ska ugnsbakas i ca 40 minuter och ska sedan serveras med ris och bearneisesås. Och så blir det tv-kväll. Som vanligt.

Kram!

Kommentarer:
Postat av: Terese

Naaawwww... det är inte lätt med pennor. Vanliga blyertspennor är väl ändå värre? De måste man ju vässa hela tiden, och så går spetsen av. Ja.. sicket problem. Skönt att det inte är något värre i alla fall.

Kyckling med ris och bearneisesås (det där är svårt att stava till) låter ju inte helt fel. Här blev det fullkornspasta med mammas köttbullar och wokgrönsaker (i brist på andra). Nåväl.

Kram.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits