September (höst): skolstart

Jag började blogga precis när skolan slutade i våras och nu känns det nästan overkligt att jag ska tillbaka till de där människorna igen, till SOL, till planeringarna och boksläpandet. Det bara spritter i hela mig när jag tänker på det. Tänk att vakna, säg, en onsdagsmorgon med ett enda krav; att läsa ut Pappa Goriot eller Röda Rummet, strosa runt bland bibliotekets osmickrande hyllor, halvligga i soffan med en kanna te. Åh, mitt liv ska bli betydelsefullt igen! (Så som det känns betydelsefullt för mig, dvs motsatsen till att sitta och titta på tv, diska lite, småstäda och vänta på att Erik ska komma hem från jobbet.)

Sköna sköna morgon. Måste ta en lite större tugga av den här kakan.

Kommentarer:
Postat av: Terese

Jag tror nog jag får lite att göra, men vi får väl se. :) Verkar intressant i alla fall och jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot praktiken. Tycker det ska bli jättekul och det är jätteläskigt också. Usch och fy och jippi. Jag blir alldeles förvirrad. :)
Nu är första läxan gjord. Bara att se till att gå lägga sig också så jag orkar upp i morgon.
Har du också börjat nu? Vad börjar ni med? Är det nyare litteratur nu?
KRAM!

2005-09-01 @ 23:06:19

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits