Shoplifters of the world unite

I dag har jag varit och handlat kläder. Rätt mycket kläder till och med. Men som vanligt när jag går och handlar (vad det än är - en tröja, ett paket mjölk, en blomma, linser) så får jag en sorts ångerkänsla efteråt, kanske är det bara för att jag är så förbannat snål att den egenskapen vinner över allt annat. Jag försökte hela tiden förklara för mig själv att det inte är fel att köpa sig ett par nya träningsbyxor när man tränar 3-4 gånger i veckan och har haft samma i minst 4 år (grannen har lagat dragkedjan en gång och de är minst en storlek för stora numera). Och så köpte jag jeans och där blir jag ju aldrig nöjd heller, jag älskade färgen och modellen men jag vet ju att jag borde satsa på stretch i stället men äh. Mina shoppingrundor börjar alltid med största entusiasm och slutar antingen (om jag inte köpt något) med besvikelse över mig själv för att jag inte hittat något och för att jag inte klarar av att unna mig nåt eller (om jag köpt något) med ånger och tvivel för att jag vet att pengarna är borta och har en känsla av att allt jag köpt är skräp. Gaaah, jag är så eländigt tradig...

Nåväl, kanske kan jag glädja mig åt plaggen senare. Jag är verkligen en kass existentialist - jag borde göra mina val och stå för dem och inte gå runt och ångra mig. Samtidigt har jag sånt förskräckligt ha-begär. Jag tror jag är stöpt i en rånarform. Min moral är ju faktiskt inte speciellt hög heller.

I vilket fall så har veckan inte bjudit på mycket i skolväg. Jag kände att det var dags att ta den där lediga, slappa veckan som jag så har längtat efter. Jag har sysslat med smågrejer men egentligen inget särskilt. Har tränat rätt mycket, ätit rätt mycket pepparkakor, godis och lussekatter (som jag själv bakade - mmmmm) och agerat husmor på bästa möjliga vis. Om jag inte passar som inbrottstjuv så skulle jag lätt kunna bli husmor. När jag bodde hemma så blev alla degar och smetar jag rörde vid förstörda, nu är det nästan tvärtom. Lussekatterna var helt brandgula efter de hade gräddats och även om jag bara slängde ihop tårtan så blev den toppen.

I kväll blir det reggaekväll på Mejeriet med många inbjudna vänner. So long!

Kommentarer:
Postat av: Terese

Vad ensam och oduglig jag känner mig när jag läser ditt inlägg. *suck*

Det är inget fel alls i att handla kläder för övrigt. Vad har man pengar till egentligen.. har man någon glädje av att spara alla? Jag får ångest så fort jag köper något jag med, men kommer vi ha mer glädje av pengarna i framtiden? Man vet ju aldrig liksom. Du köper ju inte vilket skräp som helst heller, utan saker du kommer ha nytta av. Jag behöver också nya kläder.

Hoppas du får en bra kväll.. låter kul. Kram.

Postat av: Thomas

Humor? Nu vet jag inte riktigt vad du menar. Humor är väl något ståuppkomiker sysslar med?

Din shopping låter som min onani. "Min onani börjar alltid med största entusiasm och slutar antingen (om jag inte kommer) med besvikelse över mig själv för att jag inte varit tillräckligt bra och för att jag inte klarar av att unna mig nåt eller (om jag kommit) med ånger och tvivel för att jag vet att kåteheten är borta och har en känsla av att allt jag gjort är skräp. Gaaah, jag är så eländigt tradig..."

2005-12-05 @ 17:21:47
URL: http://journalistenthomas.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits