Ork

Jag orkar verkligen inte mer! Jag orkar inte ens läsa på sparknotes längre. Helst av allt skulle jag vilja sätta mig med en stor vinflaska och en bakad potatis från pizzerian på andra sidan gatan, framför tvn och bara försjunka i lathet. Jag vet inte hur jag ska göra nu, jag har verkligen ingen inspiration alls. Ögonen bara drar sig bortifrån texten så fort jag öppnar en bok. Gah!

I dag har jag i alla fall unnat mig lyxen att klippa mig (för första gången på ett halvår). Jag hamnade hos en tant som såg ut som Mimmi i Tre kronor, med den obligatoriska jeansskjortan och de neonfärgade klämmorna i det blonda rufset. Trots mina tvivel fick hon till precis den längden på håret som jag ville ha - inte för kort, inte för långt. Nu ska jag få Erik att färga det kastanjebrunt också så blir jag som en ny Gabrielle! Och därmed en outtömlig vitalitet, förstås...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits