Känslan

I dag har känslan kommit på ett helt annat sätt. Det började nog i går kväll egentligen när vi gick en promenad ner till hamnen med Dan. Himlen var klar och genomborrad av färgglada linjer, det var vindstilla. När vi kom hem gjorde vi kungakronor av papper så att alla skulle vara kungar för en kväll, men jag fick vara drottning och Erik gjorde en Robin Hood-mössa i stället. I morse vaknade jag av att solen sken in genom persiennerna och kände att min kropp var riktigt trött men samtidigt avkopplad. Ett lugn. Blandat med en sommarkänsla!

Har varit på biblioteket och lånat lite kurslitteratur inför hösten, eftersom vi blev uppmanade till det av läraren. Röda rummet, Gösta Berlings saga, Thérèse Raquin, Brott och straff och Svindlande höjder står nu i min bokhylla och ser malliga ut. Talade med chefen och ställde lite frågor om schemat och allt verkar bli bra. Annars har jag och Erik legat som hundar utbredda i sängen och masserat varandras knotiga leder. Och kramats och pussats.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits