Sweat baby

Jag undrar om det finns läkartester som kan visa på om ens hormonproduktion är helt fucked-up? Borde rentav läsa på lite om hormoner och hur mängderna skiftar (gör de det?) i kroppen. Jag får för mig att det där påverkar det mesta av mina konstiga kroppsliga egenheter, typ mina humörsvängningar och hur jag svettas. I morse vaknade jag ihopklibbad med lakanet och tvingade mig upp för att ta mig till jobbet där jag skulle bevisa för sjuksköterskan att jag förstod det där med tablettdelegering så att hon kunde skriva under delegeringsbeslutet. Mensvärk och huvudvärk till trots kom jag iväg, hängde av mig jackan i personalrummet och gick efter sjuksköterskan in till en vårdtagare som jag skulle ge tabletter till. Då märker jag hur hela min kropp exploderar ut svett - och nu skulle jag hålla upp skenet och leka bror duktig... Tabletterna klibbade fast på fingrarna och det droppade svett från näsan! Jag fattade ingenting.

Fem minuter senare hade jag droppat (för många) ögondroppar i vårdtagarens ögon och fått mitt beslut och jag cyklade hem. Hade tänkt vara duktig i dag men det är viktigare att fatta att man är hemma och att överföra Portugalkänslan på vardagen än att förtränga vardagen.

Jag ska nog läsa klart Alkemisten och om det blir sol borde jag dra mig ut. Och så lär det bli ytterligare avsnitt av That 70's show, nu när vi köpt boxen med första säsongen i London. Woh, årets köp!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits