Lund nästa

"Ni kommer att få någon av lägenheterna, om ni tackar ja till alla". Gabi får en fnissattack och tjejen i telefonen fnissar i samklang.

 

I morgon dimper det troligen ner ett till erbjudande, en trerummare på Norra Fäladen, 90,9 kvm, hyra på 5500:-.  I vilket fall så sa LKF-tjejen att vi kan ringa på fredag (dagen efter sista svarsdatum) och få reda på vilken lägenhet vi har fått. På fredag i nästa vecka - dagen innan Rotrock - vet vi var vi ska bo! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!


Kommentarer:
Postat av: Karin

vavavavavavav SKA VI BLI GRANNAR??!?!?!?!???!?!?!?????????!?!?!?!!!!!!!????

2005-07-28 @ 17:17:53
Postat av: Karin

aha ni har fått fler erbjudanden, haha! men gött att det fixar sig, Väster är ju najs och St Hans gränd inte heller dåligt, det ligger ju bakom där vi bor... pusspuss

2005-07-28 @ 17:22:42
Postat av: Terese

GRATTIS!!!!! :D Vad glad jag blir!!! Jag visste väl att det skulle ordna sig!

Knasigt att det hände just idag med, för när jag kom hem från jobbet alldeles nyss och kollade mailen hade jag fått ett mail från MKB där de erbjuder mig en studentlägenhet. Det är ju andra som fått erbjudande också förstås, men det är ett erbjudande i alla fall. Det är mer än jag hade förväntat mig. Om jag får den blir det compact living, 24 kvm, men det duger ju alldeles fint. Jag får nånstans att bo och det är huvudsaken. Får väl se vad de säger.. ska nog höra av sig om några dagar.

Men gaaaaaah vad glad jag blir att ni ska få en lägenhet!!!! Känner för att hoppa lite. Hur ser lägenheterna ut, vet ni det? Tihii.

Postat av: Terese

Lägenhet jag blev erbjuden är på området Rönnen. Det finns bara två studentområden, som MKB har lägenheter på, och det andra (Xantipa, eller nåt) har bara korridorsrum tror jag. Och nej.. 24 räcker. Peter hade 26,7 tror jag, men det beror ju lite på hur det är upplagt. Du måste haft något mer på Kämnärsrätten. Jag hade ungefär 29 i Skövde. Men bara man möblerar rätt så behöver det inte bli trångt eller så. Dessutom är studentområden bra, för jag behöver inte bry mig så mycket om var de ligger.. det lär ju finnas bra kommunikationer till högskolan från ett studentområde liksom, även om det skulle ligga långt bort. Men vi får väl se.. jag kanske inte får den.

2005-07-28 @ 20:30:08
URL: http://tessi.blogg.se
Postat av: Terese

Nej.. jag kollade upp det också (hur stor din lägenhet var alltså). :) Trodde den var större, men den var väl rätt möblerad och planerad helt enkelt. Så 24 duger ju. Om jag nu får den. Hoppas på det.

2005-07-28 @ 21:35:48
URL: http://tessi.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits