I'm awake but my world is half asleep

Går i cirklar av dimma. Sommaren är väldigt lång, inte sant? Det känns som en ren evighet sedan jag lämnade in den där sista hemtentan och det känns som det är en evighet (det ÄR en evighet!) till jag har jobbat klart för i sommar och får sätta mig i skolbänken igen. En av sakerna jag låg och tänkte på i natt när jag inte kunde somna var att medelåldern för mina vårdtagare är ungefär min ålder gånger fyra! Tänk att leva hela mitt liv fast fyra gånger. Det är ju sinnessjukt långt.

 

En annan sak jag tänkte på var (- surprise -) lägenheterna. Vi ligger inte etta på dem på väster , däremot på dem på norr, men två av dem har inflyttning i november. Vi håller så klart tummarna för västerlägenheterna men annars har jag funnit mig i att bo på St Hans Gränd med allt vad det innebär (garage och värsta radhuskänslan, får jag för mig, och dessutom en lite för hög hyra). Min kropp känner av ett helt annat lugn nu när jag vet att det ordnar sig.

 

I dag jobbar jag delad tur, var på jobbet 7.30-11.45 och jobbar också kväll 15.45-21.00. Och så jobbar jag i morgon, men sen är det i alla fall rotrocksveckan och "bara" (ursäkta att jag gnäller men jag tycker det låter så oerhört mycket) tre veckor kvar på jobbet. Nä, snart dags att jobba igen. Puss och kram.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits