En students sommar

Någon som har lust att skriva min c-uppsats i latin? Den verkar nämligen inte vilja skriva sig själv och jag kan ju inte skriva när jag jobbar och när jag är ledig går det inte heller, av någon konstig anledning. Kanske beror det på att jag gärna tar mig tid till andra saker - och då pratar vi inte ligga på landskronabeachen eller sova. Sedan jag kom hem från jobbet i dag (13.00) har jag funnit mig själv i de mest stressande situationer: fylla tvättmaskinerna med maximalt med tvätt, slänga upp tvätten (nåja - hänga upp den millimeterfint med klädnypor, fast i maxtempo), diska, plocka undan (det är alltid stökigt när jag kommer hem), mata fågeln (vi är fågelvakter), vattna balkongplantor och krukväxter (det tog typ en kvart) och så sist av allt - skära upp sex kilo vattenmelon i serveringsstora bitar (typ 25 bitar) och vira in varje bit i plastfolie (så att plastfolien tog slut). Det är väl som Emelie sa när hon skyggade undan från tentapluggandet - "snart är det väl bara kvar att tvätta taket med tandborste...".

I dag var jag med om det första på jobbet som har fått min mage att nästintill vända sig ut och in. Jag skulle hjälpa en tant med maten, typ torka henne runt munnen eftersom hon saglar och har sig. I vilket fall fick jag lida mig igenom en halvtimmes ätande av soppa och mos där tanten tog en sked i munnen, saglade, spydde eller hostade ut den i långa slemrader i skålen och därefter tog sked efter sked efter sked av en äcklig geggig sörja som såg mer ut som magtarmsinnehåll än mat. Faktiskt det första på jobbet som gjort mig illamående och jag har ändå bytt stomipåsar och vistats i lägenheter som ser mer ut som soptippar än hem.

Nej, måste göra en plan för uppsatsen, måste tvätta och äta. Ja just det.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits