St. Lucy

I går skrev jag om martyren St. Lucy från Syrakusa och plötsligt insåg jag att det var Lucia. Förra året var det jag som var Lucia hemma hos Eriks familj och sjöng luciasången på latin solo. I dag får det bli en vanlig dag, kanske med någon pepparkaka efter maten.

Har skrivit vidare på uppsatsen, nu har jag lite mer än fem sidor. Och det är ju bara tisdag! Jag ska inte skicka den till min handledare förrän på fredag! Plötsligt har jag glömt bort att jag har en c-uppsats som ligger och väntar också men ja, vad gör man. Min hjärna klarar inte överhettning just nu. Jag får skylla mig själv sen helt enkelt, när jag märker att april och sista anmälningsdag för högskolor och universitet börjar närma sig. Folk säger "Men det är väl bara att sätta sig ner och få det gjort, så slipper du ju det sen!" men NEJ, ni har inte skrivit en uppsats om texter på ett DÖTT språk, ett ämne som ingen i din närhet kan, som ingen kan läsa igenom och ha en åsikt om. Det är förvisso mitt intresse men jag visste inget om klassiska institutionens läroplan då jag slutade gymnasiet. Grrrrr, hata Christer, hata gubbar!

Var och tränade och åkte på vägen förbi ett nybygge där tydligen McDonald's ska öppna. Men! Ska jag behöva stå ut med deras fett-os på vägen till skolan?

Kommentarer:
Postat av: ryan

Har jag bett dig läsa min blogg? Bryr jag mig om att du ska tycka om mig, tror du? Jag lever mitt eget liv, troligen mer än vad du lever ditt. Så bespara mig ditt gnäll, snälla, och håll flabben.

Postat av: ryan

Vad som är komiskt är att du inte har bättre för dig än att sitta och gnälla på någons texter, någon som du inte ens känner! Men har man inget annat att göra så...
Haha, jag orkar inte ens göra en utläggning om hur pantad du verkar vara, så du slipper den.

Var vänlig och skicka inte fler kommentarer nu, hitta någon annan att gnälla på är du snäll. Jag orkar inte hålla på att tjafsa, OK?

2005-12-14 @ 17:09:07
URL: http://ryan.blogg.se
Postat av: Gabi

Haha, det här var roligt. Det verkar som att man inte ens får säga vad man tycker längre. Är inte bloggvärlden en öppen värld - får inte alla läsa en blogg som finns publicerad på nätet? Väldigt korkat. Det här ska absolut bli ett inlägg, inom en snar framtid.

2005-12-15 @ 11:44:27
URL: http://gabrielle.blogg.se/
Postat av: Anonym

Antagligen är den där ryan så tradig att han kollar om någon skrivit ett svar här också så att han har någon liten gnutta anknytning till världen i övrigt. Han tror att en biff är en höna, så tarvligt :)

2005-12-15 @ 11:46:00

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits