Om jag hade pengar...

En våg av snålhet har dragit över mig och jag börjar fundera på om det är klokast att jobba några dar extra innan skolan börjar. Inte varje dag exakt, men några. Jag måste kolla upp vad det är för tider som gäller, för jag kan bara inte sluta tänka på känslan att ha gott om pengar, så att man slipper vända på varenda slant och få skuldkänslor så fort man köper nåt. Och så att man kan undvika att se gapande nollor på kontoutdraget och börjar tigga och småsnatta för att klara av vardagen...

 

I dag är det höstigare än höstigast, mer mulet och kallt än tidigare tycks det mig. Ett klart tecken var att Erik sa hejdå och stängde dörren efter sig i morse och en halvminut senare kom tillbaka för att ta regnjackan. Jag vet inte vad jag ska göra med den här dagen. Börjar inte jobba förrän kvart i fyra. Jag borde lämna tankarna om framtiden och fokusera mer på i dag. Jo, det är nog det jag får göra. 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits