Magi

Lördagen stavades magi med stora eldröda bokstäver. På något oförståeligt sätt sprack nämligen molntäcket upp framåt eftermiddagen och solen värmde hela reggaelandskrona och färgade himlen röd framåt kvällen så att det fortfarande var motiverat att tokdansa till "Oboy". Det var gott folk och mycket folk och det var portugalkänslor (jag ryste mig igenom en timmes Kulturation) och helt tokigt härligt med Peps och galet bra livemusik av Kung Kodum. Därefter satt vi uppe till femtiden och spelade poker (som jag vann!!). Och söndagen blev en slappardag utan dess like - marabou storpack, friidrotts-vm på tv, ostmackor, slummer. Nu har jag blivit förkyld på kuppen (det kanske inte var t-shirt-väder i lördags ändå?) men det får det vara värt.

 

Allt var även ett enda firande av att vi nu vet att vi ska flytta till S:t Hans Gränd den 1/10.  Jag tror det blir jättebra, även om jag inte har mer än sett området flyktigt i fredags natt i ösregnet på vägen hem från bion. Ser fram emot det väldigt mycket.

 

I dag har det verkligen inte hänt någonting minnesvärt på jobbet. Parkinsontanten gnäller och gråter som vanligt, alkisen har fått pengar så han stack till systemet (inte heller ovanligt), ja jag har nog mest suttit och sett klockan gå.  


Kommentarer:
Postat av: Terese

Åh vad skoj om du kan komma och hälsa på! :) Det är Malmöfestivalen precis runt den tiden upptäckte jag. Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på de första dagarna innan registreringen och nollningsstart, för jag känner ju ingen där. Har fått klartecken från MKB nu. Kan flytta in den 20. Men då är det söndag, måndag och tisdag innan registreringen. Inte många dagar.. men ändå. :p Vad kul att jag kommer bo så pass nära dig.
Nu ska jag snart iväg och jobba. Måste äta lite lunch innan. Ha det så bra!
Kram!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits