Lund

I dag har det varit solsken och jag bestämde mig för att åka till Lund för att snoka på huset vi ska flytta till. Det var väldigt smidigt att hitta och jag stod utanför och kände frustrationen över att inte få komma in (det får bli nån annan dag). I vilket fall så blev det ett par nya sköna upptäckter:

1. Balkongen är verkligen en mindre altan med något som liknar ett altantak. Dessutom är det en dörr från trappan till balkongen så att man får lite privacy. Höga poäng.

2. Vi ska bo på en gavel så vi har bara grannar under oss och på ena sidan av oss. Gött!

3. Vi kommer ha fönster i badrummet!

4. Området verkar superlugnt, mysigt och grönt. Det verkar vara fullt med barnfamiljer.

5. Om jag tror rätt så kommer Johan & Ida bo bara på andra sidan gatan! 1 minuts gångavstånd! Dessutom bor ju Karin bara några minuter bort också. :)

6. Vi valde mellan två olika lägenheter på S:t Hans Gränd och den vi tog ligger närmre centrum/affärer etc.

7. Vi kommer bo bara ett stenkast från Fäladstorget (Konsum, pizzeria, blomaffär) och åt andra hållet just intill Norra Fäladens bibliotek och väldigt nära dygnet runt-öppna Statoil. Och så har vi dessutom nära till Willys och Netto.

8. Det finns en hel sopstation för alla sorters sopor precis utanför huset! Wihuu! (jag slipper ha dåligt samvete över att ha kastat alla sopor i samma påse) 

 

De enda sakerna som kan ses som negativa är:

1. Ser inte lägenheterna ut att vara aningen mörka och dystra? (Kan vara helt fel ute)

2. Trappan ser minimal ut om man nu ska tänka på att våra möbler ska komma upp för den. Ska man behöva lassa upp dem över balkongräcket?

3.  Var är alla invandrarbutiker?

 

Så det blev en nice Lundatripp. Nu är jag tillbaka och vet inte exakt vad jag ska göra av mina värkande fötter. Fotbehandling och sen en runda in till stan kanske? 

 

Jo, en sak till... Om man vet med sig att man pratat med en virrig okunnig tjej på Telia för att få flytta fram sin faktura på 1317 kronor en månad fram i tiden, därefter inte får någon ny faktura (och man därmed inte har betalt) och ringer på nytt och en tant säger att fakturan är betald - hur ska man hantera det?


Kommentarer:
Postat av: Karin

uuh grattis till lägenheten blivande nästan-granne!! jag är nere i lund en sväng nu men åker till bulgarien nästa onsdag.. vi hörs och ses när jag kommit tillbaks, efter den 15:e september alltså!! stor kram & puss /K

2005-08-17 @ 18:02:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits