Damn damm

Har tyckt att lägenheten varit skitig och äcklig i evigheter nu, tagit fram dammsugaren då och då och torkat av och småstädat men hur jag än gör så tycks den förbli dammig och äcklig. Så i dag bestämde jag mig för att storstäda vilket i och för sig ändå inte gör mig riktigt nöjd. Jag höll på i 2 ½ timmar med att dammsuga, flytta runt möbler, skaka mattor, dammtorka, skrubba, duscha toalettsitsen, dammvippa och diska, och det var nog sista storstädningen innan flyttstädet, en uppgift som kommer ta mig typ en vecka att fullfölja. Tja, det blev rent i alla fall men något får mig att tycka att det är skitigt ändå. Det måste vara de gamla golven.

 

I morgon ska Terese flytta till en lägenhet typ 4 mil härifrån och jag ska jobba. På tal om jobba så har jag  bara helgen kvar nu, sen är det slut för den här sommaren. Nu plötsligt känns det som att sommaren har gått jättefort och jag förstår inte hur jag kunde tycka att jobbperioden höll på så hemskt länge. I vilket fall så har jobbet gått ännu bättre och varit roligare i år än förra året. Har lärt känna fler folk och kommit in mer i uppgifterna på något sätt.

 

Nej, nu ska jag iväg och träna och njuta av solskenet.  


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits