Chocolate chip

Trött! Har inte gjort annat än jobbat i dag, förutom att jag spelat kort, ätit choklad, fikat och suttit i solen men eftersom jag gjorde det under arbetstid så räknas väl det med. :) Tja, det var den nästsista dagen i alla fall och en av den roligaste av alla. Jag, Anna och Jörgen gick runt i värsta sångartriostilen och sjöng alla låtar vi kunde hitta på. Eftersom det är den sista jobbardan i morgon så satte jag mig i skräddarstil på köksbordet och bläddrade igenom alla kak- och godisböcker vi har för att hitta något lämpligt att bjuda på i morgon. Till slut föll lotten på chocolatechipmuffins. Så snart bär det av till ICA för att köpa blockchoklad och lite andra nödvändigheter.

 

Solen har skinit hela dan på ett nästan otäckt vis. Det är liksom centrala-Rom-i-augusti-kvavt, huvudvärksvarmt alltså. Men jag hoppas ändå att solen fortsätter skina efter helgen så att man slipper sitta inne och känna sig grå. Nån dag ska jag i alla fall till Malmö för att hälsa på Terese. Fick just ett sms om att hon är på plats i lägenheten nu. Tyvärr har hennes syster bara en krona kvar på kontantkortet och inte pengar att köpa ett nytt så hon får sitta där ensam utan svar. Sorry...

 

Nä, jag vet vad det är dags för... Mer eftertanke! Jag har levt som en heltidshemvårdare allt för länge nu - 8 hela veckor... Jag vill vända om och bli till Gabrielle igen. Hoppas jag lyckas.


Kommentarer:
Postat av: Thomas

Jag smsar Tes och berättar att dina telefonpengar är slut.. Och kramar henne lite. Sms-kramar. :)

2005-08-20 @ 23:20:15
Postat av: Gabi

Tack Thomas. Snällt.

2005-08-21 @ 21:19:16

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits